13.10.11

Curry lunch


仕事仲間のeriさんとお昼にカレーを食べにいきました。
ふたりとも、六ろくさんのタイカレーが大好き。
しかし!あいにくこの日は閉まっておりました、、ガッカリ。。
どうしてもカレーが食べたいふたりは、もう一軒近くにあるパキスタン&インドカレー屋さんにいきました。
ここではナンが食べられるのです。もちろんナンをチョイス!
キーマカレーか、ほうれん草のカレーか迷った末に、ほうれん草のカレーにしました。
ところでパキスタン料理とインド料理ってどうちがうんだろう?
韓国料理や中国料理と日本料理も全然違うと思うけど
遠い外国の人から見たらどう違うの?てかんじなのかな。
そうやっていろいろ考えるの頭のなかで旅してるみたいで楽しいです。

Today I went to Thai curry shop Roku-roku for lunch with my work mate Eri.
We both LOVES their Thai curry :) But! unfortunately the shop was closed. We're so disappointed but we really want to have curry so went to Tally Spice which is another curry shop near by. It's a Pakistani & Indian curry shop and you can have naan there. Of course we chose naan! :) After wavering for a while I ordered Spinach curry. BTW what's the difference between Pakistani food and Indian food?
I think Korean food, Chinese food and Japanese food are completely different though for foreigners is it difficult to tell apart as I feel like this? To think about things like this is fun as if my mind is traveling over foreign countries.






お待ちかねのカレー登場っ。うおーみどりだ。
辛さも4つから選べて、eriさんは甘口、わたしは辛口にしました。
ほうれん草がペースト状になってカレールーになっているで、ものすごミドリ!です。
こころなしか味もまろやか〜。
なにやらいろんな触感の野菜もコロコロはいっていました。でもミドリなので正体わからず。

This is the curry. So very green! I chose heat level 2, and Eri chose 0. The taste seemed bit milder than usual one as the curry paste was made of spinach. Some other vegetables were cooked together but I couldn't make it out because it's too green.






半透明の白いスープもついていました。こちらはスパイシーな香りのぷんぷんする不思議な味でした。
何のスープかは謎でしたが、おいしかったのでよいです!

タイカレーのかわりにおいしいインドカレーでおなかいっぱい。
そういえば行ったことないカレー屋さんがほかにもあるので、いろいろ食べくらべてみたいです。

The lunch set had a translucence white soup which smells cinnamon and cardamon. Very mysterious soup but it was tasty so it's okay!

I think there are some more curry shops I've never tried here. I really want to try all of them! (Yes, I'm greedy~)